BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, July 2, 2010

Salah conggak jenis orang.....

~~~Selalu bila kita nampak orang tu pakai seksi2 kita cepat2 buat assumption yg dia tu pasti x tau agama atau saja nak lawan undang2 Allah ?? Kalau pulak jumpa orang pakai tudung labuh atau lilit serban , orang tu paling la kita percaya . Warak... Tp tau ke kita hati n pemikiran kedua-dua watak yg berbeza ini ?

~~~Aku penah come across satu jenis yg boleh di katakan warak abih n kerja pon ada background keagamaan. Alhamdulillah la kan . Tapi bila dengar percakapan nya aku jadi urut dada !!! Ishhh...kasaqnya. Seakan2 kita ni tidak bercakap ngan org yang faham agama... Malas la nak cakap kat c ni lain2 yg pelek2 tu tp lain ya amat dengan jenis orangnya... Sekadar menjauhi dari mengaibkan sesiapa ....


~~~Yang seksi tu, sembahyang tak penah tinggal ( setahu aku la) Solat Dhuha x lepas, mengaji Quraan x henti. Percakapan nya banyak berlandaskan fakta2 agama yg bernas. Berlemah lembut. Aku jadi hairan...?? Jadi aku buat summary yg, jangan judge the book by its cover sbb yg di dalam kita x tau boleh pakai ka dak !! Allah nak duga apa kah kita terbuai dgn apa yg kita ada tanpa muhasabah diri n berubah ke arah kebaikan ??

~~~Walau siapa pon kita, apakah jenis pon kita, cepat2 kembali kepada jalan yg benar. Pandang la sekali sekala diri kita dan jgn la selalu kata kita betul sbb ada pelajaran agama. Kita pon boleh terhanyut sbb RIAk !!! '' Aku tahu lebih dari mereka2 sbb aku belajar agama lebih dari orang lain'' !!!!! Keluar la dari kepompong bangga n megah.... X ke mana pon ??

~~~Aku x la pandai bab2 agama tp selagi bernyawa akan ku pelajari Ilmu agama untuk bekalan hari esok........Aku mengaku, banyak lagi yg aku x tahu tp c kit2 aku cari n insya'allah dengan inayah n belas ehsan Allah, akan aku capai....Amien

0 comments: